Der er ikke noget som at give firma gaver. Det er rigtigt, hvad folk siger. Når man giver gaver til andre, er det lidt som selv at modtage gaver. Der er på en eller anden måde en forbindelse mellem det at give og modtage. Og hvad kunne ikke gøre stemningen i firmaet bedre, end hvis man engang imellem gav og modtog gaver indenfor firmaets rammer. Det ville uden tvivl være med til at skabe en blødere og mere nærværende stemning. Det er lidt som om, at mennesker rammer hinanden lidt bedre, når de rammer hinanden med de gaver og de muligheder, som de tilbyder. Det er lidt som om, at man kommer i kontakt med noget af betydning, når man modtager og giver gaver. Giver man gaver med nærvær og øjenkontakt, kan det potentielt være med til at skabe en stemning af effektivitet og glædeligt gensyn med alle de andre. Det er der ikke så meget sige til. Gaver har det med at bløde og skabe potentiale.
En kontakt så ægte og unik
Kontakt mennesker imellem forekommer så unik og så ægte, når der bliver gjort noget ud af det med omtanke og med gaver. Gaver har en helt naturlig position indenfor menneskets socialitet. En position, som vi uden tvivl vil få stor gavn af. For det er vitterligt som om, at gaver taler et sprog, mennesker ellers ikke forstår sig på, og det er som om, at gaver giver mening på en måde, som er svær at sætte ord på.
Bidrager til den gode stemning
Firma gaver er altså med til at bidrage til den gode stemning i virksomhed. En stemning af nærvær og interesse. En stemning af den yderste tålmodighed og den yderste interesse. Der er ikke noget at sige til det. Gaver er med til at gøre kontakten mellem mennesker dybfølt og passioneret.